Celebrity Summit 18 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu Celebrity Summit 18 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Martijn Bosma - WaarBenJij.nu

Celebrity Summit 18

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

04 Juni 2010 | Bermuda, Hamilton

Celebrity Summit 18 June 6th 2010 11.16hr.

Goodmorning,

Gisterochtend ben ik naar het andere gedeelte geweest van Bermuda geweest nl. St. George.Ook deze keer de ferry genomen.De reis duurde ongeveer een klein half uur , 10 minuten langer dan naar Hamilton.
Het weer was wederom erg warm maar gelukkig waaide het en das dan erg lekker , vooral als je aan het varen bent.Het was erg druk op de ferry, ik denk dat de meeste passengers net het ontbijt achter de kiezen hadden .Ook nu weer zag ik tijdens de overtocht weer prachtige huizen in de meest fraaie kleuren , veel wit, maar ook lila, geel, blauw m.a.w. kleuren die je op een tropisch eiland kunt verwachten.
Eenmaal aangekomen werden we verwelkomd door de stadsomroeper van St.George die later op de dag nog op het marktplein voor het stadshuis een sketch ging opvoeren die ik overigens niet heb meegemaakt.

Het viel me direct op dat het op St George een stuk rustiger was dan op Hamilton en het gedeelte was ook een stuk kleiner.Dat neemt niet weg dat ook hier weer prachtige pandjes waren en ja , je blijft foto's maken. Je komt de leukste winkeltjes tegen, de mensen zijn allemaal bijzonder vriendelijk.Ik besloot om eerst maar es lekker te gaan rondlopen en als je dan zo door de kleine straatjes loopt, kom je werkelijk kasten van huizen tegen en ook nog eens ontzettend veel kerken , ze zijn niet op 1 hand te tellen en dan heb ik nog niet eens alles gezien.
Al wandelend kwam ik the Unfinished Church tegen.Halverwege de bouw is men gestopt en sinds dien is er ook niks meer gebeurt en nu dient het als een soort toeristen attractie.Alleen de muren stonden nog en een paar pilaren.Na een uurtje of wat te hebben rondgelopen een restaurantje opgezocht een mezelf getrakteerd op een bacon/cheese burger en die was bijzonder smakelijk.Godzijdank was er een gratis internet beschikbaar en die bleek ook nog eens goed te werken , zodat ik eindelijk eens wat foto's kon uploaden op deze blog en op mn Hyves.
Na een flinke tijd daar te hebben gezeten was het tijd om afterekenen : $20 ,- voor een burger en een orange juice...tja Bermuda is duur, ik had het kunnen weten.
Terug naar de ferryport.De ferry richting Kings Wahrf bleek al te zijn vertrokken en de eerst volgende ging pas om 15.00 uur.Aangezien we smiddags weer moesten repeteren met Ian Finkel en ik niet het risico wilde lopen om te laat te komen, maar even geinformeerd naarde bus route.Ik moest bus 11 nemen richting Hamilton en daar vandaan de ferry naar de cruiseport.
Zo'n busreis over het eiland is wel erg leuk, want dan ze je nog weer andere gedeelten van het eiland en ook nu weer het ene mooie huis na het andere, sommigen met gigantische oprijlanen, andere huizen met enorme veranda's,, we passeerden de luchthaven, mooie stranden.Het was enorm druk in de bus zodat ik helaas geen foto's kon maken.Eenmaal in Hamilton aangekomen had ik gelukkig direct aansluiting met de ferry naar the cruiseport en was ik gelukkig ruimschoots optijd terug.

De repetitie met Ian Finkel was niet meer dan alles nog 1x doornemen en daardoor waren met een klein uurtje alweer klaar.De show's waren erg leuk en de 2e set is voor ons opgenomen op DVD.
Daarna moesten weer even meespelen met de caraibbische band Accent ophet pooldeck en toen dat was gedaan nodige Ian ons uit om wat te komen drinken.De man vertelde echt de ene smakelijke anekdote na de andere..We hebben ons ziek gelachen ook om de manier waar op hij het allemaal vertelde.
We zaten buiten op het deck en het was inmiddels enorm afgekoeld, en het waaide overigens nog steeds.Geen zwoele zomernacht dus

Vanochtend hadden we een kleine repetitie voor de Encore Show van vanavond en vanavond hebben we ook weer Baked Alaska.Dit is alweer de laatste dag in Bermuda.Rond 16.00 gaan we weer varen richting New Jersey.Alweer een week voorbij.

C U tomorrow.

M

• 06 Juni 2010 - 08:40

Ineke :

je boft dat je veel gelegenheid krijgt om de wal op te gaan.en omdat je er vaker komt een andere plek kan bezoeken.Geen flauw idee hoe groot bermuda is in vergelijking met nederland